Diëten in de zomer en trainen met een goed trainingsschema

Steeds meer mensen willen afvallen door middel van een dieet en gezonder leven door meer te bewegen en te sporten. Iedereen wil wel een paar kilo kwijt, zeker nu het zomer is, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig, zeker niet met al die gezellige BBQ avonden. In dit artikel geef ik je daarom wat tips om deze zomer zo goed en gezond mogelijk door te komen!

 

Gezonder BBQ’en

BBQ’en is natuurlijk hartstikke lekker, maar vaak krijg je zo extra veel calorieën binnen, dat het je gewichtsverlies niet bevorderd. Daarom eerst wat tips om gezonder te BBQ’en.

 

Probeer niet alleen vlees met saus en brood te eten. Zorg dat je ook wat verschillende salades op tafel zet, maak een lekkere groente stoof in een aluminium bakje met knoflook en ui of een ander eenvoudig gerecht zoals courgette en aubergine plakken met kruiden en knoflook. Deze kun je heerlijk grillen, bevat weinig calorieën, waardoor je er onbeperkt van kunt genieten.

 

Eet minder snelle koolhydraten

Probeer ook minder brood te eten en als je brood eet, zorg dan dat je volkoren brood eet, ook tijdens een BBQ. Volkoren brood en andere volkoren producten bevatten complexe koolhydraten en geen snelle koolhydraten die je in wit brood wel vindt.

 

Complexe koolhydraten geven langzaam energie af en hier kan je lichaam langer mee doen, waardoor energie reserves minder snel als vet wordt opgeslagen. Het koolhydraatarme dieet sluit hier helemaal bij aan. Je vermijdt niet alle koolhydraten maar alleen de snelle koolhydraten die je vindt in ‘witte’ producten zoals wit brood, pasta, witte rijst, pizza en andere junkfood.

 

Goed trainingsschema naar jouw wensen

Ook steeds meer mensen gaan tegenwoordig sporten en meer bewegen. In de zomer is het erg fijn om ’s avonds nog een stukje te gaan hardlopen of een stukje te wandelen na het eten. Als het erg heet is heb je hier misschien minder zin in, dan is het fijner om naar een sportschool te gaan waar ze airconditioning hebben.

Wanneer je goede resultaten wilt behalen met sporten en sneller je doelen wilt bereiken is het aan te raden om een trainingsschema op maat te laten maken of een professioneel trainingsschema te downloaden of te kopen. Je kunt dan cario en krachttraining laten combineren of andere sporten waar je interesse in hebt. Daarnaast houden ze ook rekening met andere wensen en de tijd die je er voor hebt. Een goed trainingsschema kan dus bijdrage om sneller af te vallen het het bereiken van andere lichamelijke doelen.

 

Plan de boodschappen, maak een lijstje

Een andere handige tip die ik je kan geven is: plan je boodschappen, maak van te voren een boodschappenlijstje en ga nooit met honger boodschappen doen. Wanneer je gezonder wilt leven en wilt afvallen kun je het beste week voor week plannen wat je gaat eten. Niet alleen de avondmaaltijden, maar ook ontbijt, lunches en (gezonde) tussendoortjes. Wanneer je plant wat je die week gaat eten, wijk je daar minder snel van af en boek je sneller resultaten. Je kunt ook al vast wat voorbereiden. Wanneer je weet dat je maandag weinig tijd hebt om te koken. Kook dan zondag een extra grote maaltijd, zodat je de dag erna er ook nog van kunt eten. Hetzelfde geldt voor je ontbijt, wanneer je te weinig tijd hebt in de ochtend om te ontbijten, maak het dan de avond er voor vast klaar of zet alles klaar zodat het in de ochtend minder tijd kost.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*