Sneller afvallen met workouts?

Wil je sneller afvallen? Dan is het volgen van een dieet niet genoeg en moet je dit aanvullen met workouts. Door het doen van workouts zul je namelijk het overtollige vet makkelijker verwijderen en daarvoor in de plaats spieren kweken.

Afvallen met workouts

Bij de meeste sportscholen bieden ze je verschillende workouts aan. Je kunt zelf kijken wat voor workouts jou het meeste aanspreken en het meest geschikt zijn voor het lichaam dat je altijd al wilde hebben. Ook kunnen de professionals bij een sportschool vaak een idee geven wat een realistisch doel is voor je lichaam.

Het volgen van workouts op een sportschool is ook leuk om te doen. Als je met een groep workouts volgt motiveert dat ook meer en vaak doe je ook nog leuke contacten op. Je bent dus op een leuke manier bezig om het gewenste lichaam te krijgen via verschillende leuke workouts.

Het volgen van een workout is vaak een welkome manier om nog meer af te vallen. Daarbij is het volgen van workouts een leuke afleiding van het dieet dat je volgt. Vergeet niet tijdens je workout voldoende te drinken en genoeg te eten. Door intensief te sporten zul je namelijk ook meer honger krijgen en het is dan niet de bedoeling dat je jezelf uithongert door te veel te vergen van je lichaam.

Kortom, zoek je een manier om ervoor te zorgen dat je nog sneller af valt, ga dan workouts volgen. Het volgen van workouts biedt vele leuke voordelen, je valt nog sneller af, bent op een leuke manier bezig met je lichaam en doet leuke contacten op.

Hieronder een workout die je thuis uit zou kunnen voeren:

Kun je afvallen met kaneel?

Volgens velen kan kaneel er voor zorgen dat je afvalt. Is dat echt zo of is het slechts een fabeltje? Kaneel is een van de lekkerste specerijen die we kennen. Het heeft een zoete, licht scherpe smaak. Afvallen met kaneel is mogelijk omdat het de cholesterol, bloedsuikerspiegel en de aanmaak van insuline verlaagt. Daarnaast is kaneel te gebruiken om bijvoorbeeld klachten tijdens de verkoudheid en darmklachten tegen te gaan.

Onderzoek

Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar of het mogelijk is om af te vallen door kaneel en tijdens dit onderzoek is dat positief bevestigd. Kaneel heeft namelijk een positieve invloed op de bloedsuikerspiegel en je maakt minder insuline aan. Een theelepel kaneel per dag is genoeg om de effecten ervan te kunnen zien. Tijdens een onderzoek is gebleken dat mensen die ongeveer 6 gram kaneel per dag innamen een lagere bloedsuikerspiegel hadden en ook minder insuline aanmaakten. Dat laatste is heel positief want insuline zorgt in je lichaam voor vetopslag. Minder insuline is dus ook minder vetopslag.

Kaneel in je eten of drinken verwerken

Kaneel kun je natuurlijk niet zo innemen, je zult het ergens in moeten verwerken. Je zou bijvoorbeeld kaneel in je toetje kunnen doen, zoals in vla of yoghurt. Het is ook erg lekker wanneer je het over fruit strooit, het meest bekende is nog wel de appel. Kaneel kun je ook oplossen in een drank zoals thee. Ook erg lekker met een klein beetje honing. Het nuttigen van honing is gezond, veel wetenschappers zien in honing een wondermiddel dat gebruikt kan worden tegen diverse lichamelijke klachten. Nog een goede tip is om kaneel te verwerken in een smoothie. Wanneer je bijvoorbeeld een smoothie maakt waar appel in zit, doe er dan wat kaneel bij, smaakt erg lekker

Stop vandaag nog met suiker!

Het “witte gif” ook wel suiker genoemd is slecht voor je. Waarschijnlijk klinkt dit u bekend in de oren maar of wij er daadwerkelijk iets mee doen is nog maar de vraag. Ik wil graag door middel van dit artikel jouw overtuigen dat het nuttigen van suiker zo slecht voor je is dat je er vandaag nog mee moet stoppen.

Suiker gif

Suiker maakt dik

Het nuttigen van suiker zorgt ervoor dat je al snel geneigd bent om er meer van te gaan eten. Dit is een typisch kenmerk van suiker. Echter 1 gram suiker levert dezelfde energiewaarde als 1 gram koolhydraten. Vaak stopt het nuttigen van suiker niet bij “1 snoepje” vaak gaat de halve zak leeg. De volgende dag wordt u niet gelukkig van het aantal kilogram dat de weegschaal laat zien.

Een slecht humeur

Door het eten van suiker komt het voor dat vooral kinderen en pubers een wisselend humeur hebben. Dat komt vanwege het feit dat suiker pieken en dalen veroorzaakt in ons bloedsuikerspiegel. Daarnaast zorgt suiker voor een grote hoeveelheid insuline wat weer invloed heeft op de hersenen. Dit kan onder andere het slechte humeur veroorzaken. Hier wordt u zelf als persoon niet gelukkig van maar u omgeving al helemaal niet!

Net zo verslavend als alcohol

Eigenlijk had de titel van deze tussenkop ook als volgt kunnen zijn: “Net zo verslavend als Cocaine!” en dan zult u denken: “Hou toch op, overdrijven is ook een vak”. Ik kan u vertellen: Ik overdrijf niet!

Suiker stimuleert het beloningssysteem in de hersenen. Dit zorgt ervoor dat u hersenen een seintje geeft wanneer er onvoldoende suiker in het bloed zit. U wordt dan eigenlijk verplicht om alsnog suiker te nuttigen terwijl u achteraf wellicht spijt krijgt vanwege het feit dat u toch weer suiker heeft genuttigd. De verslaving en het verlangen naar suiker zorgt ervoor dat u beslissingen neemt waarbij u achteraf spijt van krijgt.

Gaat u de “challenge” met mij aan?

Ik daag u uit… en dat is niet omdat ik perse wil winnen maar om u te overtuigen dat u zich beter, fitter en sterker zult voelen wanneer u stopt met het eten van suiker. Ik wil er graag iets tegenover zetten. Iets tastbaars echter doe ik dat niet. U moet het namelijk geheel zelf doen en er achter staan wat u gaat doen. Wanneer u niet overtuigd bent dan zult u alweer snel teruggrijpen naar een snoepje of chocolaatje.

Wanneer u echter wel overtuigd bent dat het “witte gif” echt zo slecht is als alcohol en drugs dan vraag ik u om vanaf nu 10 dagen geen suiker te nuttigen. Het enige voordeel ten opzichte van alcohol en drugs dat je niet zulke heftige ontwenningsverschijnselen hebt. De eerste paar dagen waarbij u geen suiker nuttigt zult u waarschijnlijk wat last hebben van hoofdpijn en een slecht humeur. Al na 10 dagen zult u zich al energieker en beter voelen. Ik zou het zeer op prijs stellen als u na deze 10 dagen een reactie wilt achterlaten. Het wordt zwaar en heftig maar u zult mij achteraf dankbaar zijn.

Ben je klaar voor het paleo dieet?

Eten volgens het paleo dieet kan op verschillende manieren. Sommige mensen houden zich strikt aan de voorschriften van het dieet en andere kiezen ervoor om wat soepeler met deze richtlijnen om te gaan. Afhankelijk van de fase waar je in zit kan je ervoor kiezen om de teugels wat te laten vieren en minder strikt de regels van het paleo dieet te volgen. In dit artikel wordt daar meer informatie over gegeven en daarnaast wordt er ook een uitleg gegeven wanneer voedsel daadwerkelijk paleoproof is.

Wanneer is het paleoproof?

De algemene regel die je altijd kan onthouden is dat voedsel niet bewerkt mag zijn. Denk hierbij aan bestrijdingsmiddelen, het toevoegen van e-nummers en/of andere smaakversterkers. Deze voedingsstoffen moet je zoveel mogelijk vermijden. De meest gegeten paleovoedsel zijn noten en zaden, vruchten, vlees en vis (let op: niet bewerkt) en natuurlijk de verschillende groenten (niet bespoten).

Voorbereidingsfase

De nieuwe gewoontes leer je door ten eerste er mentaal volledig achter te staan. Wanneer dat niet het geval is is de kans groot dat je eerder stopt met het volgen van het paleo dieet. Sta je volledig achter de keuze om het volgens de paleo richtlijnen te leven?

In de voorbereidingsfase is het ook mogelijk meer informatie te verzamelen over de principes, geschiedenis en daarnaast is het ook erg goed om alvast deel te nemen aan het forum. Hier worden vaak verhalen gepost die wellicht herkenbaar voor je worden. Lees het op je gemak eens door want op deze manier kom je erachter waar je wellicht tegen aan kunt lopen. Let op: elk persoon reageert anders op het volgen van de paleo richtlijnen. Het is mede afhankelijk van de motivatie en doorzettingsvermogen.

Paleo proofBeginfase

In deze fase is het van belang dat jij je strikt houdt aan de richtlijnen van het paleo dieet. Het kent vooral nieuwe gewoontes die jij en je lichaam niet gewend zijn. Het is daarom van belang dat je minimaal komende maand geen uitzonderingen maakt. Heb je een verjaardag, feest of andere feestgelegenheid? Kies er dan voor om niet in die specifieke maat te beginnen. Zo is doorgaans de maand december niet de ideale maand om te starten met het paleo dieet. Probeer zoveel mogelijk excuses te vermijden.

Zorg er bijvoorbeeld ook voor dat je boodschappen doet voor de gehele week. Probeer te vermijden dat je honger hebt en dat je grijpt naar de snoepkast. Het is dan ook van groot belang dat je al het bewerkte voedsel weggooit. Zonde? Nee, absoluut niet. Je krijgt er namelijk veel voordelen voor terug. Denk bijvoorbeeld aan energieker, levenslustiger en vrolijker.

“Het is normaal” fase

In deze fase ben je al gewend aan het eten volgens het paleo principe. Je lichaam is er gewend aan geraakt. Je bent positiever, energiekeren en je omgeving merkt dat je veel vrolijker bent. In deze fase maakt het ook minder uit als je bijvoorbeeld een feest waar bewerkt voedsel wordt gegeten zoals chips, m&m’s en pizza’s. Waarschijnlijk laat je het sowieso al links staan omdat je het minder lekker vind.